- Myślałem, że to będzie jakiś pomost na pontonach lub drewniana kładka. A to solidny most z prawdziwego zdarzenia. Na betonowych filarach i z metalu - chwali jeden z mieszkańców. Nie tylko on w Skwierzynie uważa, że tymczasowy most powinien zostać już na stałe mostem... zapasowym dla miasta.
Most w zapasie
- Będziemy mieli alternatywny objazd. Przyda się, jeśli na przykład na nowym moście dojdzie do wypadku i zostanie zablokowany przez rozbite samochody czy zostanie zamknięty przez remont - proponuje mieszkaniec.
Most tymczasowy ma być gotowy na przełomie listopada i grudnia. To najnowsze informacje z Urzędu Marszałkowskiego w Zielonej Górze. Oficjalny termin uruchomienia tymczasowej przeprawy na Warcie to koniec grudnia, ale prace idą tak sprawnie, że most ma być wcześniej.
Jego „uruchomienie” to dopiero pierwszy etap wielkiego planu pod nazwą nowy most dla Skwierzyny. Zastąpi on stary i wysłużony, już od dawna częściowo zamykany dla ruchu (mieszkańcy od lat pikietami i blokadami walczyli o jego zamknięcie). Na razie most stoi - do końca roku będzie używany - ale gdy tylko tymczasowa przeprawa będzie gotowa, stara zostanie zburzona.
Tymczasowy na ratunek
Do lipca 2017 r. - kiedy nowy most ma zostać oddany do użytku - skwierzynianie i nie tylko oni będą korzystali z tymczasowego. Dzięki niemu samochody jadące ze Skwierzyny do Drezdenka i na odwrót unikną objazdów przez Międzychód czy Gorzów.
Budowa nowego mostu razem z tymczasowym będzie kosztowała 16 mln zł (o 6 mln mniej niż początkowo szacowali urzędnicy). Inwestycję finasuje Zarząd Dróg Wojewódzkich w Zielonej Górze. I ten sam zarząd nie pozostawia złudzeń co do tymczasowego mostu. Jak informuje wicedyrektor Grzegorz Szulc, po wybudowaniu nowego mostu na Warcie tymczasowa przeprawa zostanie rozebrana.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?